Reboot unges digitale vaner

– opnå bedre koncentration, mental trivsel og præstationer

En besked. En nyhed. En notifikation. Et opslag.

Det vælter ind med digitale forstyrrelser på telefoner og andre digitale devices. Også i skoletiden. Derfor har mange unge svært ved at holde fokus og ved at koncentrere sig i undervisningen, ligesom det også kan være svært finde ro til lektier og faglig fordybelse.

Reboot-modellen er en metode til at arbejde med unges digitale vaner og til at gøre dem mere hensigtsmæssige. På kurset får du adgang til alle de velafprøvede værktøjer, der giver markante og omfattende resultater hos unge. Metoden er udviklet med afsæt i erfaringspædagogikken, suppleret med den nyeste viden inden for adfærdsdesign, vanebrydning og digitale vaners påvirkning af menneskets mentale trivsel og præstationsevne.

Kurset er en blanding af kortere oplæg, hands-on-opgaver, indlagte dialogøvelser, videoindslag og afprøvning af Debattle Dysten (et spil om digitale vaner og adfærd).

Formål

At give dig indsigt i, hvordan Reboot-modellen er opbygget og de erfaringer, der er gjort med den.

At klæde dig fagligt på til at arbejde med modellens øvelser og metoder i et forløb om at skabe mere hensigtsmæssige digitale vaner.

Udbytte

  • Du får indsigt i, hvordan du – i samarbejde med de unge ­– kan komme frem til konkrete adfærdsændringer og mulige løsninger.
  • Du får værktøjer til at give unge mere hensigtsmæssige digitale vaner.
  • Du får ideer til, hvordan du kan implementere metoderne på dit uddannelsessted eller i dit arbejde med unge.
  • Du får afprøvet de bedste metoder til vanebrydning og håndtering af tilbagefald i livsstilsændringer – også når forløbet er slut. Strategierne er altså til langvarig forankring i din organisation.
  • Du får indsigt i Reboot-modellen – både på 1:1 niveau og organisationsniveau med flere hold og klasser.
  • Du får en step-by-step gennemgang af opbygningen i et fire ugers forløb, så du får erhvervet værktøjer og metoder til at bruge forsøget i dit arbejde med unge.

Målgruppe

Kurset henvender sig til professionelle, der arbejder med børn og unge. Det være sig som underviser, vejleder, mentor, pædagog, konsulent eller leder.



  • Share Buttons



  • Underviser


    Thomas Pape er stressrådgiver, mentaltræner og ejer af SPINE, som er en stressklinik for studerende. Han har holdt mere end 7.000 samtaler og har derigennem massiv erfaring med at støtte studerende i at flytte deres mentale grænser, så de opnår de bedst mulige resultater. Det gør Thomas til en af Danmarks mest erfarne ungecoaches.

    Thomas har speciale i psykosomatisk fysioterapi, forandringsprocesser og motivation, og han er forfatter til bøgerne “Studieliv uden stress”, “Træn dig til en god eksamen” samt den nyeste “Reboot dine digitale vaner”.

    Tilmelding

    Ja tak - jeg/vi ønsker at deltage.