Hjernemotiverende undervisning

– skab en klasserumskultur med fælles opmærksomhed på undervisning og læring

Når du kender til hjernens belønningssystem, kan du med små, enkle tiltag skabe en motiverende undervisning, som både du og dine elever vil få udbytte af.

På kurset bliver du som underviser klædt på til at bruge viden om hjernens belønningssystem i din daglige undervisning, så du kan guide dine elever i at bruge deres hjerneressourcer på den mest hensigtsmæssige måde. Du får viden om nyeste resultater fra hjerneforskningen – herunder om dopamins rolle i indlæringen – og om hvordan du nemt kan implementere denne viden i dine eksisterende didaktiske valg.

Pia Enager har mange års erfaring fra gymnasieverdenen med at skabe motiverende undervisning og har opbygget en solid praktisk erfaring med at få koblet den neuropsykologiske teori til den daglige undervisning.

Formål

At skabe udbytterig og motiverende undervisning gennem brug af nyeste viden fra hjerneforskningen.

Udbytte

  • Teoretisk viden om motivation og hjernens belønningssystem.
  • Neuropsykologisk perspektiv på motivation.
  • Redskaber til at stimulere både den indre og ydre motivation.
  • Praktiske anvisninger på, hvordan du får eleverne til at bruge deres hjerneressourcer hensigtsmæssigt og derved vinder kampen om deres opmærksomhed.
  • Du får svar på, hvorfor dine elever motiveres forskelligt ud fra deres hjernekemi.
  • Praktiske redskaber til at styrke indlæring ved at bruge hjernens naturlige arbejdsform.

Målgruppe

Kurset henvender sig til undervisere i udskolingen og på ungdomsuddannelserne.



  • Share Buttons



  • Underviser


    Pia Enager er uddannet Ph.d., cand. scient. og lektor i biologi og psykologi og har en diplomuddannelse fra IBC i HR og personale. Hun har mange års erfaring med formidling både internationalt som hjerneforsker og nationalt som foredragsholder og lektor i biologi og psykologi. Netop samspillet mellem hjernens processer og psyken er hendes særlige interesseområde.

    Som gymnasielærer har hun arbejdet meget med gymnasiefremmede elever og motiverende undervisning. Derudover har hun fungeret som mentor og studievejleder for mange unge gymnasieelever.

    Tilmelding

    Ja tak - jeg/vi ønsker at deltage.